Liepos 6, 2016
Savaitės londonietė. Mados ekspertė Ieva Zubavičiūtė.
Natalija Voronina 1
© Noisyhome.eu Photography nuotr.

Ieva Zubavičiūtė prieš tris metus Londone įkūrė mados platformą, vienijančią Rytų ir Centrinės Europos mados kūrėjus - Fashion Bloc. Mados žurnalistikos magistrą Anglijos sostinėje įgijusi lietuvė šiandien visą savo laiką skiria sėkmingam „Fashion Bloc“ klestėjimui ir motinystei.

Pažintis. Kas yra Fashion Bloc ir koks Jūsų moto?

„Fashion Bloc“ – mados platforma, pristatanti naujas, dar neatrastas, Europos mados sostines ir jų kultūrą bei mados dizainerius iš vadinamosios Rytų Europos.

Mūsų moto – „Made in Europe“ (liet. pagaminta Europoje). Visi atrinkti dizaineriai ne tik kuria, bet ir gamina savo kolekcijas Europoje: mes skatiname skaidrią gamybos grandinę ir atsakingą mados vartojimą.

Esate mados ekspertė, padedanti talentams tapti pastebėtiems. Kas Jus paskatino kurti savo verslą?

„Fashion Bloc“ idėja gimė prieš trejetą metų, bet aktyviai veikti pradėjome prieš gerus metus. Tai mano studijų London College of Fashion ir darbinės patirties išdava.

Dirbdama mados įdarbinimo agentūroje studijavau Mados žurnalistikos magistrantūrą. Puikiai išmaniau industriją ir jos trūkumus – augančios Europos mados ženklai tarptautinėje rinkoje dar neturi svaraus vaidmens.

Esu lietuvaitė, natūralu, kad noras padėti talentingiems kūrėjams ir iš Lietuvos, turi ir asmeninių ambicijų.

Kokios spragos trukdo Europos mados ženklams įsitvirtinti tarptautinėje rinkoje?

Nors negalėčiau taip teigti apie visus Rytų Europos ženklus, tačiau manau, kad didžiausios kliūtys ir sunkumai: kultūriniai skirtumai, kalbos barjeras ir riboti finansiniai resursai.

Kokius kriterijus taikote atsirinkdama mados dizainerius bendradarbiavimui?

Šiuo metu „Fashion Bloc“ dizaineriai yra Centrinės ir Rytų Europos dizaineriai, kurie kuria ir gamina Europoje, vietos rinkoje. Yra du pagrindiniai kriterijai: originalus konceptas ir dizainas bei vietinė gamyba.

Tikiuosi užauginti atsakingų mados vartotojų visuomenę, kuri galvoja ne tik apie tai, kaip daiktas atrodo, bet ir kas, iš ko ir kur jį gamino.

Ieva su sūnumi Aleksandru. Ieva su sūnumi Aleksandru.

Kokias privilegijas suteikiate kūrėjams, kurie dirba su Jumis?

„Fashion Bloc“ dizaineriai yra kruopščiai atrenkami, todėl būti mūsų dizainerių gretose – kokybės ženklas. Mes atstovaujame savo kūrėjus, apie juos kalbame, platiname žinią apie madą iš neatrastų vietų. Jungtinėje Karalystėje ir Jungtinės Amerikos Valstijose esame minimi didžiosios spaudos vardu: nuo „BBC“ iki „Vogue“.

Turime didelių planų, tad šiuo metu puikus metas bandyti patekti į dar sąlyginai jauną komandą.

Pasidalinkite savo darbo dienos rutina. Galbūt daug laiko praleidžiate virtualioje erdvėje, ar anaiptol, keliaujate, ieškote naujų talentų?

Mano darbo diena paprastai susideda iš darbo kompiuteriu, susitikimų, skambučių, networking (liet. verslo kontaktų) renginių. Priklausomai nuo sezono, gali būti ir darbinių išvykų. Pavyzdžiui, pagrindinių kolekcijų mados savaitės metu visada esu Paryžiuje, kur ieškau naujų dizainerių mūsų projektui. Nemažai darbų atlieku ir Lietuvoje, tad vizitai į gimtinę dažniausiai būna ir darbiniai.

Foto iš asmeninio archyvo. Foto iš asmeninio archyvo.

Ar galėtumėte įvardinti sėkmingiausią Jūsų atrinkto mados kūrėjo istoriją?

Daugelis „Fashion Bloc“ partnerių: sėkmingi, augantys mados kūrėjai, savo vietinėse rinkose puikiai žinomi mados ženklai. „Fashion Bloc“ šį pusmetį tapo pagrindiniu žaidėju savo rinkoje – mus pastebėjo ir mados ekspertais vadina tokie leidiniai kaip „The Guardian“ ar „The Huffington Post“. Tai – puikus pasiekimas!

Su kokias privalumais ir sunkumais tenka susidurti brandinant savo verslą?

Dirbti sau – sunkiausias mano gyvenime potyris – atsakomybės, darbo valandų, patiriamo streso prasme. Įsivaizduokite, kad darbas visada gyvena jūsų galvoje, ir žinote, kad tik jūs galite jį atlikti. Tuo pačiu, kūrybiškai ir emociškai – tai nuostabus potyris, žinoma, jeigu darbas sutampa su asmenine vizija.

Su „Tadam!“ dizainere Deimante Litvinaite. Su „Tadam!“ dizainere Deimante Litvinaite.

Kas Jus motyvuoja nenuleisti rankų?

„Fashion Bloc“ vis dar yra „startapo“ stadijoje: nuo idėjos iki šiandienos praėjo mažiau nei treji metai. Mane motyvuoja tai, kad viskas, apie ką rašau, yra tikra ir padeda pažvelgti į Europą kitaip, praplečia akiratį. Tuo pačiu visi atrinkti dizaineriai yra nuostabūs mados ženklai ir kiekvieną jų atstovauju pakelta galva. O kiek dar jų nepristatytų... Atradimo jausmas mane taip pat labai motyvuoja.

Pašnekovė su „Amazon“ CTO (angl. Chief Technology Officer; liet. Tinklo technologijų tarnybos vadovas) Werner Vogels. Pašnekovė su „Amazon“ CTO (angl. Chief Technology Officer; liet. Tinklo technologijų tarnybos vadovas) Werner Vogels.

Kodėl karjerai pasirinkote būtent Jungtinę Karalystę?

Londonas – Europos kultūros ir mados sostinė, todėl atvažiavau čia studijuoti ir dirbti. Su šeima Britanijoje likome natūraliai. Ar liksime, jeigu išstosime iš Europos Sąjungos – tikriausiai taip, bet nebūtinai ilgam. Apskritai nežinia, kur po 10 metų būsime, esame pasaulio piliečiai.

Kuo mėgstate užsiimti laisvalaikiu?

Jeigu atrandu laisvo laiko nuo darbo, rašau savo tinklaraštyje, kuriu eiles arba ruošiu įrašus „The Huffington Post“, kuriame esu blogerė svečio teisėmis. Tačiau paprastai visą laisvą laiką skiriu savo sūnui Aleksandrui ir vyrui Pauliui.

Foto iš asmeninio archyvo. Foto iš asmeninio archyvo.

Ar sudėtinga suderinti verslą ir motinystę?

Verslą ir motinystę suderinti labai sunku. Būtent dėl to „Fashion Bloc“ vystosi lėtai, nors ir labai sėkmingai. Iš kitos pusės – galiu mėgautis „laisvu grafiku“ ir, reikalui esant, visą dėmesį skirti sūnui.

Jeigu atsiras Jūsų veikla susidomėjusių mados kūrėjų, kaip jie galėtų su Jumis susisiekti?

Laukiame naujų dizainerių paraiškų elektroniniu paštu: [email protected]

Straipsnio komentarai

Tokių komentarų nerasta
Tokių komentarų nerasta

Panašūs straipsniai