Ketvirtąją Trafalgar'o aikštės koloną gali papuošti ir mėlynas gaidys
LONDONIETĖ,
2
Mėlynas gaidys, raitelis, nukarstytas medaliais, papuošalais, blizgučiais, grandinėmis, garsus skleidžiantis bankomatas, auksinis berniukas, besisupantis ant žaislinio arklio, plytų pyragas ar kabantys kalnai – kuris iš šių kūrinių puikuosis ant ketvirtos kolonos Trafalgar'o aikštėje?
Kas tik iki šiol nestovėjo ant Trafalgar'o aikštėje stūksančios tuščios kolonos: besilaukiančios neįgalios moters statula, 21 aukštų viešbučio modelis iš spalvoto stiklo ar paprasčiausi londoniečiai, kuriems praėjusiais metais menininkas Anthony Gromley leido po valandą praleisti ant kolonos.
Šia savaitę pristatyti dar šešių menininkų darbai iš kurių vienas puikuosis Trafalgar'o aikštėje ir pakeis ant kolonos šiuo metu eksponuojamą Nigerijos menininko Yinka Shonibare‘s kūrinį 'Nelsono laivas butelyje'. Visi darbai iki spalio pabaigos eksponuojami šalia aikštės esančioje St-Martin-in-the-Fields galerijoje.
Battenberg (Batenbergo pyragas), autorius Brian Griffiths
Rožiniais ir geltonais kvadratais puoštas pyragas buvo pagamintas specialiai karalienės Viktorijos anūkės ir Batenbergo princo Louis vestuvių proga, 1884-aisiais metais. Šią istorijos dalelę primenanti skulptūra bus pagaminta iš rankų darbo plytų.
Sikandar (Aleksandras), autorius Hew Locke
Statula atkartoja britų armijos generolo, sero George White paminklą, stovintį Portland Place. 'Sikandar' išvertus iš urdų kalbos reiškia 'Aleksandras'. Žymaus Antikos užkariautojo vardo ir britų armijos generolo atvaizdo hibridas, sumodernintas, nusagstytas medaliais, papuošalais, grandinėmis, medžiagomis, pasak kūrėjo, simbolizuoja didvyrius ir didvyriškumo sąvokos kitimą šių dienų pasaulyje.
It’s Never Too Late And You Can’t Go Back, autorė Mariele Neudecker
'Niekada nevėlu, bet grįžti atgal negalima' - taip netrumpai pavadintas kūrinys, vaizduoja kalnus. Nuo seno kalnai simbolizuoja jėgą, amžinybę, didybę.
Hahn/Cock (Gaidys), autorė Katharina Fritsch
Mėlynas, milžiniškas gaidys tikrai atkreiptų dėmesį, stovėdamas tarp kitų, pilkų Trafalgar'o aikštės statulų. Vokiečių menininkės darbas simbolizuoja atsinaujinimą, pabudimą, jėgą.
ATM/Organ (Bankomatas), autoriai Allora & Calzadilla
Veikiantis bankomatas skleis vargonų muzikos garsus kiekvieną kartą, kai kažkas bandys išsiimti grynųjų.
Powerless Structures (Bejėgės struktūros), autoriai Elmgreen & Dragset
Aukso spalva nudažytas berniukas, besisupantis ant vaikystės simboliu laikomo arkliuko, simbolizuoja augimo ir brendimo reikšmę.
Ketvirtąją koloną 1841-aisiais metais sukūrė seras Charles Barry. Čia buvo planuojama pastatyti Viljamo IV paminklą, tačiau dėl lėšų stygiaus ši idėja niekuomet taip ir nebuvo įgyvendinta.
Tradicija ant kolonos demonstruoti skirtingų menininkų darbus gimė 1998-aisiais. Statulas, kurios puošia koloną atrenka speciali komisija, atsižvelgdama į publikos komentarus ir nuomones.
Savo balsą už patikusį kūrinį galite atiduoti čia >
Kas tik iki šiol nestovėjo ant Trafalgar'o aikštėje stūksančios tuščios kolonos: besilaukiančios neįgalios moters statula, 21 aukštų viešbučio modelis iš spalvoto stiklo ar paprasčiausi londoniečiai, kuriems praėjusiais metais menininkas Anthony Gromley leido po valandą praleisti ant kolonos.
Šia savaitę pristatyti dar šešių menininkų darbai iš kurių vienas puikuosis Trafalgar'o aikštėje ir pakeis ant kolonos šiuo metu eksponuojamą Nigerijos menininko Yinka Shonibare‘s kūrinį 'Nelsono laivas butelyje'. Visi darbai iki spalio pabaigos eksponuojami šalia aikštės esančioje St-Martin-in-the-Fields galerijoje.
Battenberg (Batenbergo pyragas), autorius Brian Griffiths
Rožiniais ir geltonais kvadratais puoštas pyragas buvo pagamintas specialiai karalienės Viktorijos anūkės ir Batenbergo princo Louis vestuvių proga, 1884-aisiais metais. Šią istorijos dalelę primenanti skulptūra bus pagaminta iš rankų darbo plytų.
Sikandar (Aleksandras), autorius Hew Locke
Statula atkartoja britų armijos generolo, sero George White paminklą, stovintį Portland Place. 'Sikandar' išvertus iš urdų kalbos reiškia 'Aleksandras'. Žymaus Antikos užkariautojo vardo ir britų armijos generolo atvaizdo hibridas, sumodernintas, nusagstytas medaliais, papuošalais, grandinėmis, medžiagomis, pasak kūrėjo, simbolizuoja didvyrius ir didvyriškumo sąvokos kitimą šių dienų pasaulyje.
It’s Never Too Late And You Can’t Go Back, autorė Mariele Neudecker
'Niekada nevėlu, bet grįžti atgal negalima' - taip netrumpai pavadintas kūrinys, vaizduoja kalnus. Nuo seno kalnai simbolizuoja jėgą, amžinybę, didybę.
Hahn/Cock (Gaidys), autorė Katharina Fritsch
Mėlynas, milžiniškas gaidys tikrai atkreiptų dėmesį, stovėdamas tarp kitų, pilkų Trafalgar'o aikštės statulų. Vokiečių menininkės darbas simbolizuoja atsinaujinimą, pabudimą, jėgą.
ATM/Organ (Bankomatas), autoriai Allora & Calzadilla
Veikiantis bankomatas skleis vargonų muzikos garsus kiekvieną kartą, kai kažkas bandys išsiimti grynųjų.
Powerless Structures (Bejėgės struktūros), autoriai Elmgreen & Dragset
Aukso spalva nudažytas berniukas, besisupantis ant vaikystės simboliu laikomo arkliuko, simbolizuoja augimo ir brendimo reikšmę.
Ketvirtąją koloną 1841-aisiais metais sukūrė seras Charles Barry. Čia buvo planuojama pastatyti Viljamo IV paminklą, tačiau dėl lėšų stygiaus ši idėja niekuomet taip ir nebuvo įgyvendinta.
Tradicija ant kolonos demonstruoti skirtingų menininkų darbus gimė 1998-aisiais. Statulas, kurios puošia koloną atrenka speciali komisija, atsižvelgdama į publikos komentarus ir nuomones.
Savo balsą už patikusį kūrinį galite atiduoti čia >
Raktažodžiai: Trafalgaro aikštė
• menas
Straipsnio komentarai
-
man irgi :D
-
man patiko tas melynas gaidys
-
man patiko tas melynas gaidys
-
man irgi :D
Tokių komentarų nerasta
Tokių komentarų nerasta